wtorek, 5 lipca 2011

Jeden w dwa ADWOKAT

Jedynka ze skrzydłem dwa: 1w2 - "Adwokat"

To skrzydło daje jedynce więcej ciepła i pozytywnych odczuć międzyludzkich. Wysokie standardy i wymagania są nieco stonowane przez bardziej ludzkie oblicze. Jedynka z tym skrzydłem, rozumie i łatwiej wybacza innym za to, że nie spełniają jej oczekiwań. Ciężko pracuje, poświęca swój czas i energię, aby poprawić warunki życia innym.
Gdy jest w stresie, może być bardzo gwałtowna i agresywna. Uważa się za jedyną osobę trzymającą się zasad. Ma przerost autorytatywnych ambicji i jest zarozumiała. Może wygłaszać moralizatorskie kazania lub próbować uderzać w czyjś czuły punkt. Możliwa jest postawa "rób jak Ci mówię, a nie to co Ja robię". W tym co robi i mówi okazuje dużo hipokryzji, ponieważ jest przekonana o swoim wysokim morale, podczas gdy inni nie spełniają jej standardów. Jest też bardzo nie konsekwentna w swoim zachowaniu. Ustala własne reguły, po czym je zmienia w zależności od potrzeby chwili.

Jedynka w mi
łości
zwraca uwagę i pamięta o wszystkich szczegółach.
Docenia drobne gesty: przyjście na czas, odpowiednie przedstawienie się, pamiętanie imion i nazwisk.
natychmiast przyznawaj się do błędu. Oczyści to atmosferę i zapobiegnie pretensjom.
wnoś coś nowego i zabawnego do związku. Jedynka często popada w rutynę.
nie obnoś się ze swoimi sukcesami. Sam pracuj nad realizacją i ulepszeniem swoich celów.
miej własne zainteresowania. Jedynka często pracuje sama i jest ją ciężko zmusić do wspólnych zajęć.
przyjemność i radosne chwile, wprowadzają jedynkę w stan lękowy "skoro się tak dobrze bawimy to na pewno zaraz coś się złego stanie"

Jedynka w pracy
lubi ściśle określone zadania i harmonogram zajęć
zwraca uwagę na szczegóły. Wykonuje pracę wg listy, punkt po punkcie
preferuje skupienie się na pracy niż nad rozwijaniem znajomości.
zdaje sobie sprawę z problemów i krytycznych uwag, ale ma problem z zaproponowaniem innych rozwiązań. Zbyt duże prawdopodobieństwo wystąpienia błędu
pracuje ciężko dla sprawy; dla dobrego przywódcy, dla kompetentnej drużyny
unika ryzyka. Ryzyko prowadzi do błędów. Gdy ma wątpliwości, czeka.
w przypadku błędu lub niepowodzenia, unika brania odpowiedzialności "To nie była moja wina", "Był ku temu powód, tak się musiało stać"

Rozpoznanie jedynki

Typowy komentarz jedynki:

"Wiem, że mam rację. Dlaczego mam iść na kompromis ?"
"Jestem swoim największym krytykiem."
"Przez całą moją karierę, musiałem naprawiać błędy innych."
"Gdy byłem dzieckiem, zawsze mi powtarzano: na pewno stać Cię na więcej"

Jedynki są często inteligentne i niezależne więc może się mylnie identyfikować z piątką, jednakże jedynka jest typem akcji i podejmowania działań, podczas gdy piątka głównie zajmuje się rozmyślaniem. Jedynka często się zamartwia i ma skłonność do lęków, może więc się mylnie utożsamiać z szóstką, ale jedynce mniej zależy na nawiązywaniu stosunków z innymi i nie jest dla niej ważne szukanie porozumienia z grupą. Jedynka często może popadać w depresję gdy nie potrafi sprostać wysoko postawionym sobie wymaganiom. W takich chwilach, jedynka się może utożsamiać z czwórką, ale czwórka jest wobec siebie bardziej pobłażliwa i wyrozumiała, podczas gdy jedynka ciągle się oskarża, a nawet odczuwa do siebie wstręt. Dodatkowo czwórka potrafi wyrazić swoje emocje, podczas gdy jedynka jest bardzo powściągliwa w okazywaniu swoich odczuć.

Brak komentarzy: